Czemu AGD tak często nam się psuje?

Każdy z nas, wybierając się do sklepu z zamiarem kupna nowego urządzenia gospodarstwa domowego obawia się, że za jakiś czas nam się zepsuje. Często bywa, że urządzenia psują się od razu po zakończeniu gwarancji, po czym musimy wymienić go na nowy lub oddać do naprawy. Dlaczego tak jest? Jak duży wpływ mamy my użytkownicy na psucie się sprzętu AGD? Czemu AGD tak często się psuje?

sprzęt AGD
żródło: pixabay.pl

Czemu AGD tak często się psuje?

Otóż przede wszystkim producenci takiego sprzętu mają duży wpływ na to, jak długo posłuży nam sprzęt. Nie zależy im, abyśmy długo z niego korzystali. Konstruując takie urządzenie gospodarstwa domowego, wybierają części, które wytrzymają nie dłużej niż obowiązujący okres gwarancji. Wiedzą o tym, ponieważ przeprowadzają odpowiednie badania na to, ile taka część wytrzyma, zanim ulegnie uszkodzeniu. Postępują tak, gdyż w dzisiejszych czasach zmieniło się nastawienie – liczy się ilość, a nie jakość. Dawniej, w czasach komuny sprzęt kupowało się raz i służył na lata, a teraz trzeba go zmieniać i to, co kilka lat. Dzieje się tak, ponieważ rynek, czy to polski, czy też zagraniczny zmienia się bardzo szybko. Jest to zauważalne zwłaszcza w dziedzinie elektroniki. Producenci, co rusz ulepszają sprzęt lub wymyślają coś innego i właśnie dlatego konstruują sprzęt, który wytrzymuje tylko kilka lat, żeby mieli komu sprzedawać nowe urządzenia.

Potrzebujesz pomocy?Zamów fachowca
naprawa sprzętu
żródło: pixabay.com

Jak duży wpływ mamy my użytkownicy na psucie się sprzętu AGD?

Chociaż producenci nie starają się, żeby nasze sprzęty były długowieczne my sami mamy niemały wpływ na długość „życia” sprzętu, wiedząc jak łatwy dostęp mamy do wielu urządzeń i jak tanie są w porównaniu jeszcze do tego ile kosztowały np. 10 lat wstecz nie dbamy, aż tak o nasz sprzęt czym przyczyniamy się do jego popsucia. Każdy sprzęt nieważne jak drogi musi być odpowiednio eksploatowany. Po prostu musimy o niego dbać. Według zaleceń producentów i ogólnie panujących zasad.

Producenci postępują tak, abyśmy częściej wymieniali sprzęt na nowy, lepszy, nowocześniejszy- to prawda,ale to także my klienci mamy duży wpływ na żywotność naszego sprzętu. Zastanów się sam ile razy nie chciało ci, chociaż opłukać brudnych naczyń przed włożeniem ich do zmywarki? Taki przykładów jest o wiele więcej, więc zanim o każdy popsuty sprzęt oskarżymy producentów, zacznijmy sami dbać o nasze sprzęty.

Potrzebujesz pomocy?Zamów fachowca